Myślę, że nie mamy wyjścia: niż demograficzny i fakt, iż 40 proc. pracodawców po prostu nie jest w stanie zatrudnić pracownika, powoduje, że jednak dojdziemy do porozumienia i wskażemy taki system, który będzie jak najprostszy, ale jednocześnie będzie mobilizował pracodawców
– podsumowała Zalewska; przyznała, że słabsi pracodawcy powinni mieć w tym zakresie „jakąś ulgę”.
Zalewska wskazała, że już teraz resort edukacji reaguje tam, gdzie potrzeba elastycznych działań, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracodawców. Tak było np. przy wprowadzeniu w 20 szkołach kształcenia w zawodzie mechanik-kierowca; osoby z takim wykształceniem są bardzo poszukiwane przez przewoźników.
Umówiliśmy się, że w 20 szkołach, gdzie już od września 2016 r. zostaną uruchomione takie klasy, nie będzie konieczności kupowania samochodów ciężarowych do ćwiczeń, ale uczniowie będą mogli odbywać zajęcia praktyczne właśnie u przewoźników
– poinformowała minister.
W trzy dni po przedstawieniu założeń reformy szkolnictwa zawodowego resort edukacji ma przedstawić projekt dot. całego systemu szkolnictwa. Minister podkreśliła, że szkolnictwo zawodowe zostało wyodrębnione do samodzielnej prezentacji jako dziedzina szczególnie ważna dla gospodarki.
24 czerwca poinformuję, jak wygląda plan odnośnie szkolnictwa zawodowego, które wyodrębniam pokazując, jak bardzo jest ważne dla gospodarki. Natomiast 27 czerwca pokażę, w jaki sposób będzie funkcjonował cały system
– zapowiedziała Zalewska.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Myślę, że nie mamy wyjścia: niż demograficzny i fakt, iż 40 proc. pracodawców po prostu nie jest w stanie zatrudnić pracownika, powoduje, że jednak dojdziemy do porozumienia i wskażemy taki system, który będzie jak najprostszy, ale jednocześnie będzie mobilizował pracodawców
– podsumowała Zalewska; przyznała, że słabsi pracodawcy powinni mieć w tym zakresie „jakąś ulgę”.
Zalewska wskazała, że już teraz resort edukacji reaguje tam, gdzie potrzeba elastycznych działań, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracodawców. Tak było np. przy wprowadzeniu w 20 szkołach kształcenia w zawodzie mechanik-kierowca; osoby z takim wykształceniem są bardzo poszukiwane przez przewoźników.
Umówiliśmy się, że w 20 szkołach, gdzie już od września 2016 r. zostaną uruchomione takie klasy, nie będzie konieczności kupowania samochodów ciężarowych do ćwiczeń, ale uczniowie będą mogli odbywać zajęcia praktyczne właśnie u przewoźników
– poinformowała minister.
W trzy dni po przedstawieniu założeń reformy szkolnictwa zawodowego resort edukacji ma przedstawić projekt dot. całego systemu szkolnictwa. Minister podkreśliła, że szkolnictwo zawodowe zostało wyodrębnione do samodzielnej prezentacji jako dziedzina szczególnie ważna dla gospodarki.
24 czerwca poinformuję, jak wygląda plan odnośnie szkolnictwa zawodowego, które wyodrębniam pokazując, jak bardzo jest ważne dla gospodarki. Natomiast 27 czerwca pokażę, w jaki sposób będzie funkcjonował cały system
– zapowiedziała Zalewska.
Strona 3 z 4
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/294768-minister-edukacji-o-konczacych-sie-pracach-nad-zmianami-w-szkolnictwie-zawodowym?strona=3