Globalna kultura masowa, medialna i komercyjna, zapewniając internalizację wzorów kulturowych, wpływa na kształtowanie światopoglądu oraz konsumpcyjnego stylu życia najmłodszego pokolenia.
Jedną z konsekwencji dominacji wirtualnej rzeczywistości w życiu młodzieży jest zmniejszenie znaczenia poczucia identyfikacji z kulturą narodową i co za tym idzie – osłabienie tożsamości narodowej.
Wedle najnowszych planów reform, tożsamość narodowa w Unii Europejskiej ma zostać zastąpiona tożsamością europejską, a kultura i tradycja chrześcijańska, stanowiące spoiwo narodów Starego Kontynentu, mają zostać zdemolowane przez instytucjonalnie narzucony relatywizm i ideologię gender.
Inicjatorzy centralizacji Unii mają intencje zbieżne z trendami globalizacji, która, co oczywiste, nie jest…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/672232-nowa-tozsamosc-korporacyjna-oderwanie-spolecznosci