Co z tą telewizją?

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot.youtube.com
Fot.youtube.com

Nie ma porannego programu „ Kawa czy herbata”, nie ma dobranocki, nowe, odświeżone TVP INFO traci widzów, coraz mniej osób ogląda zapowiadane jako hit jesieni Show Agaty Młynarskiej „Świat się kręci” - tak wygląda codzienność TVP.

Piotr Radziszewski aktualny szef TVP1 w sierpniu dla portalu wirtualnemedia.pl mówił:

W paśmie porannym, gdy o widza walczą trzy stacje informacyjne, klasyczna telewizja śniadaniowa przestała się sprawdzać.

Inne zdanie ma Iwona Schymalla, była szefowa TVP1. W rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Schymalla mówi o zawieszonym programie „Kawa czy herbata” i sytuacji telewizji śniadaniowych.

„Kawa czy herbata?” na pewno się nie „wypaliła”. Przeciwnie, przy kompletnym braku innych form szkolenia i ekranowej próby telewizyjnych dziennikarzy, szeroka formuła programu dawała i daje szansę na progres dziennikarskich umiejętności i zdobycie niezbędnego doświadczenia adeptom trudnej sztuki dialogu z widzami. W moich czasach nie było precyzyjnych badań telemetrycznych, ale „Kawa czy herbata?” zawsze dawała szansę zdobycia sympatii telewidzów. Dziennikarze programu byli znani i lubiani.

Program ostatnio notował jednak spadki oglądalności i był to jeden z argumentów za zawieszeniem tego formatu.

Schymalla ocenia tę sytuację krotko:

Spadek oglądalności programu jest wynikiem nagłej zmiany formuły, od września 2012 r., do której nie przekonano widzów i tzw. transferów dziennikarzy z innych stacji, które nigdy przedtem nie były akceptowane przez widzów TVP1. Każda antena ma swoją specyfikę...

Trudno nie przyznać dziennikarce racji, jeśli czasami można było mieć problem z rozróżnieniem jaką telewizję się ogląda. Ciekawie wygląda sytuacja w innych, konkurencyjnych stacjach. Formuła programu porannego ma się w nich świetnie.

Konkurencja TVP nie tylko nie rezygnuje, ale dofinansowuje i merytorycznie rozwija swoją produkcję. Wszystkie renomowane stacje europejskie mają poranne pasmo śniadaniowe z widzami i dla widzów. (…) O programie „Kawa czy herbata?” zawsze będę mówiła dobrze, albo wcale. Na polskim rynku telewizyjnym byliśmy pierwsi. Jesteśmy najstarsi. „Kawa czy herbata?” powinna dominować nad konkurencją. Poszerzać horyzonty, szukać nowego spectrum tematów i dziennikarzy z pomysłami. Podążać za wymagającym widzem. Ostatni rok nie sprzyjał rozwojowi programu, ale przecież nie z winy jego twórców. Przesądziły decyzje telewizyjnych prominentów.

-mówi Iwona Schymalla.

Telewizyjni prominenci podejmują mocno dyskusyjne decyzje. Zawieszają poranny program a inwestują duże sumy w show „Świat się kręci”. TVP podpisała z prowadzącą Agata Młynarską bardzo korzystny dla niej kontrakt. Jak nowy format oceniamy jest byłą szefową TVP1?

W trakcie pełnienia funkcji dyrektora - redaktora naczelnego TVP1, dwukrotnie odrzuciłam ofertę firmy mediowej Rochstar, Rinke Rooyens’a. Moim zdaniem, przedłożone propozycje nie były dopracowane. Poza tym, pośród polskich producentów, szczególnie w samej TVP - bez specjalnych poszukiwań - znajdzie się potencjał, który umożliwi tworzenie rodzimych formatów. TVP nie musi i nie powinna kupować produkcji od działających na naszym rynku pośredników. Idąc tym tropem, to my możemy zaoferować Niderlandom polski format - np. „Warto rozmawiać” / „Bliżej” Jana Pospieszalskiego.

Głos rozsądku? Jak najbardziej. Szkoda, że był on tak niewygodny dla wielu osób.

AP/wirualnemedia.pl

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych