Przy okazji gorącej dyskusji o wystąpieniu Marcina Kierwińskiego z 4 maja, zrodziło się ciekawe spojrzenie, które dotyka… poważnej debaty nad Centralnym Portem Komunikacyjnym. Ktoś powie: co ma piernik do wiatraka? Nic bardziej mylnego. Poseł PiS Paweł Jabłoński przypomniał bowiem pewne kwestie, które udowadniają, jak absurdalna jest krytyka CPK.
Tyle Kierwiński zarobił w Modlinie
Gdy nadal głośno jest o wystąpieniu szefa MSWiA z 4 maja, poseł PiS Paweł Jabłoński postanowił przypomnieć na platformie X wpis Pawła Zaricznego z marca, w którym wspomniano o zarobkach Marcina Kierwińskiego właśnie, jako byłego wiceprezesa lotniska w Modlinie.
W ciągu niespełna trzech lat mógł zarobić ok. 820 tysięcy złotych. Obecny poseł PO z Modlinem pożegnał się w maju 2010 roku
— czytamy w archiwalnym tekście „Super Expressu” z 2013 roku. Zariczny akcentował w swoim wpisie, że to zarobki jeszcze przed otwarciem lotniska!
Absurdalna krytyka CPK
Swoje wyliczenia i komentarz przedstawił teraz Paweł Jabłoński.
820 tys. zł w ciągu 2,5 roku – średnio prawie 30 tys. miesięcznie. Takie stawki 15-17 lat temu (!) – dziś byłoby to ok. 45-50 tys. Na lotnisku, które wówczas nie działało – trwał wczesny etap procesu inwestycyjnego
— napisał były wiceszef MSZ.
Procesu, który rozpoczął się od podpisania listu intencyjnego i powołania spółki w 2003 r., i który trwał do 2013 r. (w 2012 otwarto lotnisko na kilka miesięcy, ale zaraz trzeba było je zamknąć, naprawić pas startowy, wyposażyć w system ILS – i samoloty nie latały jeszcze prawie przez dodatkowy rok)
— dodał.
Jak podkreślił parlamentarzysta, była to „inwestycja na dużo mniejszą skalę niż CPK, na istniejącej infrastrukturze (a nie budowie od zera) – bez komponentu kolejowego, bez żadnej poważniejszej infrastruktury poza dużą blaszaną rurą-hangarem i placem parkingowym”.
Dużo zarabiał @MKierwinski ? Mało? Takie są podobno rynkowe stawki dla fachowców w tej branży… 😉 Niech każdy sam oceni. Ja nie zamierzam nawet tych zarobków za bardzo krytykować – chodzi raczej o pokazanie, jak absurdalna jest krytyka #CPK: zarobki w tej spółce były podobne, a de facto niższe niż prowincjonalnym Modlinie – choć skala projektu jest nieporównywalnie większa
— napisał również Jabłoński.
Nie wspominam nawet o tym, że Modlin do dziś przynosi straty – zarabia tam jedynie Ryanair, a my wszyscy do tego dopłacamy… Bez budowy dużego międzynarodowego lotniska i rozwoju rynku przewozów lotniczych ta patologia nigdy się nie skończy
— dodał.
Poseł PiS podsumował to wszystko krótkim, ale wymownym zdaniem:
Także i z tego powodu – niezmiennie #TakDlaCPK.
I co na to krytycy CPK?
CZYTAJ WIĘCEJ:
olnk/X
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/690844-zarobki-kierwinskiego-w-modlinie-i-cpk-ciekawa-uwaga