Obawiam się, że taki eksperyment, jak zwężenie i zmniejszenie przepustowości al. Jana Pawła II - pogłębi paraliż centrum Warszawy, z którym już mamy do czynienia - powiedział wiceprzewodniczący miejskiej komisji Infrastruktury i Inwestycji radny Maciej Binkowski.
Tramwajarze ogłosili przetarg na projekt przebudowy Jana Pawła II, ul. Stawki, ronda Radosława i placu Grunwaldzkiego. Aleja będzie węższa bo powstanie dodatkowa ścieżka rowerowa, szersze przystanki i pas zieleni. Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2028-2029.
Projekt tramwajarzy nie wszystkim się podoba. Mieszkańcy bloków przy ulicy są w większości za modernizacją ulicy, ale zwężenia nie chcą.
Nie wyobrażam sobie, co się będzie działo, gdy zwężą ją do dwóch pasów. Tutaj w godzinach szczytu wszystko stoi na trzech pasach, przy dwóch będzie paraliż
— powiedziała nam pani Joanna mieszkająca od kilkudziesięciu lat przy alei.
Napotkany dostawca załamuje ręce.
Teraz, żeby tu się dostać mam wielki problem. A jak jeszcze ją zwężą, to już chyba tylko będę stał w korku albo będę musiał przywozić dostawy w nocy
— mówi mężczyzna.
Stołeczny paraliż
Spotkani warszawiacy podkreślają też, że chodniki w alei Jana Pawła II są szerokie i jeśli już koniecznie trzeba tu zrobić drugą ścieżkę rowerową, to nie trzeba zwężać ulicy. Krytykują też pomysł zielonego torowiska
Rozumiem, że ma być bardziej zielono, ale na torowisku powinien być pas ruchu, który w sytuacjach awaryjnych może być wykorzystany przez służby (karetka, straż pożarna, policja) albo też ewentualnie dla ruchu autobusów miejskich. A zieleń można dosadzić na szerokich chodnikach
— powiedział pan Jacek.
Do tematu odniósł się też warszawski radny Maciej Binkowski.
Jestem zaskoczony taką propozycją zmian. Aleja Jana Pawła II jest jedną z kluczowych arterii w centrum Warszawy. I nie trzeba być ekspertem z dziedziny infrastruktury transportu, żeby mieć świadomość, co tam się dzieje. Jest to ulica wiecznie obłożona intensywnym ruchem, w godzinach szczytu niezmiernie zakorkowana
— powiedział.
Obawiam się, że taki eksperyment, jak jej zwężenie i zmniejszanie przepustowości pogłębi paraliż centrum Warszawy, z którym już tak naprawdę mamy do czynienia
— dodał.
Radny przypomniał też, że do tej pory prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i Platforma Obywatelska nie wywiązali się z wielu obietnic, jak choćby domknięcia obwodnicy Śródmieścia.
Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz zapewnił, że przepustowość ulicy ma zostać zachowana, gdyż przy skrzyżowaniach zachowane zostaną trzy pasy ruchu.
CZYTAJ TEŻ:
pn/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/651254-plany-trzaskowskiego-sparalizuja-komunikacje-w-warszawie