Miało być pięknie, wyszło gorzej iż źle. Platformie Obywatelskie nie udała się kandydatka na prezydenta. Eksperci od wizerunku i marketingu politycznego oceniają, że Małgorzata Kidawa-Błońska nie potrafi porywać wyborców, nie ma pomysłu na kampanię i na dodatek apeluje o bojkot wyborów, w których bierze udział. Nic dziwnego, że w najnowszym sondażu Kantar kandydatka PO na prezydenta otrzymała zaledwie 4 proc. poparcia.
Sprawdź szczegóły: Andrzej Duda deklasuje konkurentów. Na prezydenta zagłosowałoby 59 proc. badanych! Najgorszy wynik Kidawy-Błońskiej
CZYTAJ TAKŻE: SONDAŻ. Kto jak wypada w wyborach korespondencyjnych? Rewelacyjny wynik prezydenta, REWOLUCJA po stronie opozycyjnej! SPRAWDŹ!
Mierna kampania
Eksperci od wizerunku i marketingu politycznego oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl, że kandydatka PO nie potrafi porywać, wykorzystywać błędów rządzących i nie ma pomysłu na kampanię w czasach zarazy. Jej błędy można wymieniać bez końca.
Kampania Małgorzaty Kidawy-Błońskiej jest mierna podkreśla - podkreśla dr Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico, ekspert ds. strategii komunikacji i komunikacji kryzysowej.
PO po raz kolejny pokazuje, że nie potrafi porywać, nie potrafi wykorzystywać błędów rządzących, nie ma pomysłu na kampanię w czasach zarazy… Zatem nawet ich zwolennicy odchodzą od ich kandydatki lokując sympatię wśród innych przedstawicieli opozycji
—zaznaczył dr Dudek.
Demobilizacja elektoratu
Kidawa-Błońska skutecznie zdemobilizowała swój elektorat i niemal codziennie, nawet w mediach „opozycyjnych” podkopuje swoją pozycję nie uwzględniając kontekstu
—twierdzi Rafał Czechowski, managing directora w Imago PR.
Wskazuje też na na niezrozumiały bojkot wyborów.
Stare powiedzenie mówi, że nie można być trochę w ciąży, a Małgorzata Kidawa-Błońska stara się bardzo utrzymując kandydaturę w wyborach, które kontestuje. Komunikacja Małgorzaty Kidawy – Błońskiej jest wewnętrznie sprzeczna, a sama kandydatka nie ma zdolności oddania klarownego komunikatu w tej sprawie. Wygląda to tak, jakby sama nie wiedziała co w tej sytuacji począć. Wyborcy, którzy zamierzają oddać głosy w wyborach, które bojkotuje przedstawicielka PO, szukają więc kandydatów alternatywnych i stosunkowo łatwo ich znajdują w osobach Władysława Kosiniaka-Kamysza i Szymona Hołowni
—zauważa Czechowski.
Czy Kidawa-Błońska w ogóle kandyduje?
Marek Gieorgica, partnera zarządzającego w Clear Communication Group twierdzi, że nie do końca wiadomo czy Kidowa-Błońska w ogóle kandyduje.
Jej kampania zamarła a pojedyncze wypowiedzi nawet nie mogą przebić się do mediów, a jeśli już się pojawiają to raczej przebija przez nie zrezygnowanie, załamanie i zwątpienie. Dla wyborców ona przestała być materiałem na prezydenta, można powiedzieć, że jej wyborcy posłuchali apelu o bojkot wyrobów i stosują się do tego planu nawet wtedy, gdy odpowiadają na pytania w sondażach
—uważa Marek Gieorgica.
Przy takiej kandydatce majowe wybory to dla Platformy katastrofa.
CZTAJ TEŻ:
aes/witrualnemedia.pl
W związku z problemami z dystrybucją drukowanej wersji tygodnika „Sieci” (zamykane punkty sprzedaży, ograniczona mobilność społeczna) zwracamy się do państwa z uprzejmą prośbą o wsparcie i zakup prenumeraty elektronicznej - teraz w wyjątkowo korzystnej cenie! Z góry dziękujem
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/497252-eksperci-mierna-kampania-miernej-kandydatki