Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski w kampanii samorządowej obiecywał budowę III, IV, a nawet V linii metra. Tymczasem na razie zapowiedział rozbudowę… pierwszej linii metra! Ma ona polegać na budowie dwóch dodatkowych stacji między już istniejącymi - Plac Konstytucji i Muranów, a samo zaprojektowanie nowych stacji ma kosztować warszawiaków blisko 7,3 mln zł brutto. Internauci pytają, po co budować nowe stacje zaledwie kilkaset metrów od już istniejących.
CZYTAJ TAKŻE: Trzaskowski przeciwko odbudowie Pałacu Saskiego: „Mocarstwowy projekt”! Internauci kpią: „Czyli Niemcy słusznie go zburzyli?”
Podpisaliśmy umowę z firmą Metroprojekt na przygotowanie projektu budowlanego dwóch stacji I linii metra: Plac Konstytucji i Muranów
— poinformował w środę na Twitterze prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Tak jak zapowiadałem w kampanii wyborczej - pracujemy nad dodatkowymi stacjami na I linii #metro. Właśnie podpisaliśmy umowę z firmą Metroprojekt na przygotowanie projektu budowlanego dwóch stacji - Plac Konstytucji i Muranów
— napisał Trzaskowski.
Pod koniec września stołeczny ratusz poinformował, że firma Metroprojekt w ramach postępowania o zamówienie publiczne została wybrana na projektanta nowych stacji I linii metra. Firma zakres prac wyceniła na blisko 7,3 mln zł brutto.
Firma, wykonując prace przedprojektowe i przygotowując projekt budowlany, powinna także zaprojektować niezbędną rozbudowę lub przebudowę infrastruktury wokół stacji. Rozwiązania projektu powinny przewidywać jak najmniejszy wpływ na I linię metra i otoczenie.
Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku
— podał ratusz.
Stacja Plac Konstytucji ma być zlokalizowana w ciągu ulicy Marszałkowskiej - od Placu Konstytucji do skrzyżowania z ulicą Hożą. Znajdzie się między stacjami Centrum i Politechnika.
Stacja Muranów wybudowana zostanie w rejonie ul. Andersa - w okolicach ul. Stawki, a także ul. Świętojerskiej i ul. Anielewicza. Na tej stacji będzie można wysiąść między Ratuszem-Arsenał a Dworcem Gdańskim.
Po ich wybudowaniu pasażer, znajdujący się pomiędzy stacjami metra w śródmieściu, będzie miał nie więcej niż 400 metrów do najbliższego wejścia jednej ze stacji
— wskazuje ratusz. Według ekspertów w dziedzinie komunikacji zbiorowej, na których powołuje się ratusz, taka odległość zapewnia, że pasażer chętniej wsiądzie do metra niż innego środka transportu.
Na Twitterze szereg internautów krytycznie odnosi się do pomysłu Rafała Trzaskowskiego. Ich zdaniem lepiej, aby miasto skupiło się na budowaniu nowych linii metra lub innych projektach infrastrukturalnych, a nie na budowaniu kolejnych stacji na już istniejącej linii.
as/PAP/Twitter
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/473820-trzaskowski-chce-nowych-stacji-na-i-linii-metra