W ramach zaplanowanych na najbliższe trzy lata inwestycji DCT chce m.in. doposażyć swoje nabrzeża przeładunkowe w dwie kolejne suwnice STS i pięć suwnic placowych RTG, co pozwoli zwiększyć wydajność przeładunkową terminalu, a to z kolei pociągnie za sobą konieczność powiększenia powierzchni placów składowych, co także przewidziane jest w ramach planowanych prac.
Plan inwestycyjny zakład też całkowite zautomatyzowanie kompleksu bramowego, który pokonują samochody ciężarowe wjeżdżające na teren terminalu i opuszczające go. Jak poinformowano, automatyzacja i optymalizacja systemu sprawi, że kierowcy nie będą musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co z kolei „podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym”. Jak wyjaśnił Żołnowski, miesięcznie do DCT przyjeżdża po ładunki 25 tysięcy kierowców.
Kolejnym punktem planu jest też rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz - jak poinformowano - wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów. Ta część inwestycji prowadzona będzie głównie z myślą o zwiększeniu zdolności przeładunkowej na kolei i transporcie większej ilości towarów do Czech i Słowacji. Żołnowski wyjaśnił, że „mocniejsze pojawienie się na rynkach czeskim i słowackim jest celem strategicznym firmy”.
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk został uruchomiony w 2007 r. Jego roczna zdolność przeładunkowa wynosiła wówczas 500 tys. TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Obecnie DCT Gdańsk jest największym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym. W 2016 roku przeładował prawie 1,3 mln TEU. Pod koniec ubiegłego roku terminal DCT Gdańsk uruchomił nabrzeże T2, podwajając tym samym swoje możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU.
DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km. Rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych.(PAP)
as/PAP/dctgdansk.pl
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
W ramach zaplanowanych na najbliższe trzy lata inwestycji DCT chce m.in. doposażyć swoje nabrzeża przeładunkowe w dwie kolejne suwnice STS i pięć suwnic placowych RTG, co pozwoli zwiększyć wydajność przeładunkową terminalu, a to z kolei pociągnie za sobą konieczność powiększenia powierzchni placów składowych, co także przewidziane jest w ramach planowanych prac.
Plan inwestycyjny zakład też całkowite zautomatyzowanie kompleksu bramowego, który pokonują samochody ciężarowe wjeżdżające na teren terminalu i opuszczające go. Jak poinformowano, automatyzacja i optymalizacja systemu sprawi, że kierowcy nie będą musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co z kolei „podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym”. Jak wyjaśnił Żołnowski, miesięcznie do DCT przyjeżdża po ładunki 25 tysięcy kierowców.
Kolejnym punktem planu jest też rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz - jak poinformowano - wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów. Ta część inwestycji prowadzona będzie głównie z myślą o zwiększeniu zdolności przeładunkowej na kolei i transporcie większej ilości towarów do Czech i Słowacji. Żołnowski wyjaśnił, że „mocniejsze pojawienie się na rynkach czeskim i słowackim jest celem strategicznym firmy”.
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk został uruchomiony w 2007 r. Jego roczna zdolność przeładunkowa wynosiła wówczas 500 tys. TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Obecnie DCT Gdańsk jest największym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym. W 2016 roku przeładował prawie 1,3 mln TEU. Pod koniec ubiegłego roku terminal DCT Gdańsk uruchomił nabrzeże T2, podwajając tym samym swoje możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU.
DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km. Rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych.(PAP)
as/PAP/dctgdansk.pl
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/361282-wicepremier-morawiecki-o-dct-gdansk-to-jeden-z-projektow-ktory-ma-pomoc-polskim-firmom-uczestniczyc-w-rozwoju-globalnej-gospodarki?strona=2