Rozpoczęcie konkursu na mobilną aplikację do wysyłania zgłoszeń na numer 112 ogłosił w sobotę w Poznaniu wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Tomasz Zdzikot. 11 lutego obchodzony jest Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112.
W opinii wiceministra, aplikacja na smartfony może być istotnym wsparciem m.in. dla osób niepełnosprawnych. Zgłoszenia w konkursie przyjmowane są do 15 maja, na zwycięzcę czeka nagroda finansowa. Aplikacja ma szansę zafunkcjonować pod koniec roku.
Chcemy rozwijać możliwości komunikowania się z numerem 112 dla szerokich rzesz odbiorców, chcemy wykorzystywać nowoczesne technologie. Dziś prawie każdy z nas ma w kieszeni urządzenie, które służy nie tylko do rozmawiania, ale i wykonywania wielu czynności, obsługi bardzo wielu sfer naszego życia - warto to wykorzystać
— powiedział Tomasz Zdzikot.
Zdaniem wiceministra, aplikacja może przyczynić się do poprawy możliwości zgłoszenia sytuacji alarmowej m.in. przez osoby głuchonieme i głuche. Stąd do współpracy przy konkursie zaproszony został Polski Związek Głuchych.
Chcielibyśmy, by ta aplikacja umożliwiała dokonanie zgłoszenia wyłącznie poprzez wybór określonych ikon, piktogramów, co będzie dużym ułatwieniem dla zgłaszających
— powiedział Zdzikot.
W opinii wiceministra, aplikacja może oficjalnie zafunkcjonować pod koniec tego roku.
Jej wdrażanie chcemy połączyć z wdrażaniem systemu obsługi zgłoszeń eCall, wysyłanych automatycznie przez pojazd w przypadku kolizji, oraz wdrażaniem przyjmowania SMS-ów na numer 112
— powiedział.
Wiceminister przyjechał do Poznania, by wręczyć wyróżnienia dla 34 operatorów i kierowników Centrów Powiadamiania Ratunkowego z całej Polski. Wyróżnienia przyznał minister spraw wewnętrznych i administracji Mariusz Błaszczak.
W Polsce działa 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego, pracuje w nich 1240 operatorów. W 2016 r. CPR odnotowały w sumie około 19,4 mln połączeń przychodzących.
Wiceminister Zdzikot podziękował operatorom za „cały rok ciężkiej i trudnej pracy”. Podkreślił, że miniony rok był szczególny m.in. ze względu na organizowane w Polsce Światowe Dni Młodzieży.
To dzięki państwu daliśmy radę - numer 112 zapewnił sprawną obsługę także i tego wydarzenia. Udało nam się zapewnić ją w wielu językach. Dzięki państwu udało się osiągnąć cel - bezpieczeństwo pielgrzymów
— powiedział wiceminister.
Jak podkreślił, problemem w pracy operatorów i w funkcjonowaniu systemu cały czas jest wysoki odsetek zgłoszeń, które na numer 112 nie powinny trafiać.
To zgłoszenia złośliwe, fałszywe - ich jest cały czas jest ponad 80 proc. Numer 112 nie służy do zabawy, nie służy do testowania telefonu komórkowego - służy do ratowania życia
— podkreślił.
Nagrodzeni operatorzy mówili w trakcie spotkania, że ich praca jest wyjątkowo obciążająca i trudna, ale jednocześnie daje dużą satysfakcję.
Jak powiedziała PAP operatorka z Gorzowa Wielkopolskiego Jolanta Szulc, szczególnie trudne przypadki wiążą się z telefonami od uczestników wypadków oraz ze zgłoszeniami od dzieci, próbujących uzyskać pomoc dla swoich bliskich.
One są często bardzo wystraszone, nie radzą sobie z emocjami - my musimy uzyskać od nich wszystkie potrzebne informacje. Miałam przypadek nastoletniej dziewczynki, która dzwoniła w sprawie brata z przeciętą tętnicą. Sytuacja była kryzysowa, zaś dziewczynka nie była w stanie podać, co się dzieje z bratem, ani nawet podać swojego adresu - była w ogromnym stresie
— powiedziała Szulc.
Czytaj dalej na następnej stronie
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Rozpoczęcie konkursu na mobilną aplikację do wysyłania zgłoszeń na numer 112 ogłosił w sobotę w Poznaniu wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Tomasz Zdzikot. 11 lutego obchodzony jest Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112.
W opinii wiceministra, aplikacja na smartfony może być istotnym wsparciem m.in. dla osób niepełnosprawnych. Zgłoszenia w konkursie przyjmowane są do 15 maja, na zwycięzcę czeka nagroda finansowa. Aplikacja ma szansę zafunkcjonować pod koniec roku.
Chcemy rozwijać możliwości komunikowania się z numerem 112 dla szerokich rzesz odbiorców, chcemy wykorzystywać nowoczesne technologie. Dziś prawie każdy z nas ma w kieszeni urządzenie, które służy nie tylko do rozmawiania, ale i wykonywania wielu czynności, obsługi bardzo wielu sfer naszego życia - warto to wykorzystać
— powiedział Tomasz Zdzikot.
Zdaniem wiceministra, aplikacja może przyczynić się do poprawy możliwości zgłoszenia sytuacji alarmowej m.in. przez osoby głuchonieme i głuche. Stąd do współpracy przy konkursie zaproszony został Polski Związek Głuchych.
Chcielibyśmy, by ta aplikacja umożliwiała dokonanie zgłoszenia wyłącznie poprzez wybór określonych ikon, piktogramów, co będzie dużym ułatwieniem dla zgłaszających
— powiedział Zdzikot.
W opinii wiceministra, aplikacja może oficjalnie zafunkcjonować pod koniec tego roku.
Jej wdrażanie chcemy połączyć z wdrażaniem systemu obsługi zgłoszeń eCall, wysyłanych automatycznie przez pojazd w przypadku kolizji, oraz wdrażaniem przyjmowania SMS-ów na numer 112
— powiedział.
Wiceminister przyjechał do Poznania, by wręczyć wyróżnienia dla 34 operatorów i kierowników Centrów Powiadamiania Ratunkowego z całej Polski. Wyróżnienia przyznał minister spraw wewnętrznych i administracji Mariusz Błaszczak.
W Polsce działa 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego, pracuje w nich 1240 operatorów. W 2016 r. CPR odnotowały w sumie około 19,4 mln połączeń przychodzących.
Wiceminister Zdzikot podziękował operatorom za „cały rok ciężkiej i trudnej pracy”. Podkreślił, że miniony rok był szczególny m.in. ze względu na organizowane w Polsce Światowe Dni Młodzieży.
To dzięki państwu daliśmy radę - numer 112 zapewnił sprawną obsługę także i tego wydarzenia. Udało nam się zapewnić ją w wielu językach. Dzięki państwu udało się osiągnąć cel - bezpieczeństwo pielgrzymów
— powiedział wiceminister.
Jak podkreślił, problemem w pracy operatorów i w funkcjonowaniu systemu cały czas jest wysoki odsetek zgłoszeń, które na numer 112 nie powinny trafiać.
To zgłoszenia złośliwe, fałszywe - ich jest cały czas jest ponad 80 proc. Numer 112 nie służy do zabawy, nie służy do testowania telefonu komórkowego - służy do ratowania życia
— podkreślił.
Nagrodzeni operatorzy mówili w trakcie spotkania, że ich praca jest wyjątkowo obciążająca i trudna, ale jednocześnie daje dużą satysfakcję.
Jak powiedziała PAP operatorka z Gorzowa Wielkopolskiego Jolanta Szulc, szczególnie trudne przypadki wiążą się z telefonami od uczestników wypadków oraz ze zgłoszeniami od dzieci, próbujących uzyskać pomoc dla swoich bliskich.
One są często bardzo wystraszone, nie radzą sobie z emocjami - my musimy uzyskać od nich wszystkie potrzebne informacje. Miałam przypadek nastoletniej dziewczynki, która dzwoniła w sprawie brata z przeciętą tętnicą. Sytuacja była kryzysowa, zaś dziewczynka nie była w stanie podać, co się dzieje z bratem, ani nawet podać swojego adresu - była w ogromnym stresie
— powiedziała Szulc.
Czytaj dalej na następnej stronie
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/lifestyle/327154-dobra-inicjatywa-powstanie-aplikacja-na-smartfony-do-wysylania-zgloszen-na-numer-112?strona=1