Argumentowała również, że zły stan finansów placówki jest wynikiem niegospodarności poprzedniego dyrektora Jerzego Lacha. Węgorzewska-Whiskerd objęła stanowisko w październiku 2016 r. zastępując Lacha, szefa instytucji w latach 2012-2016. W II półroczu 2016 r. odbyła się kontrola Urzędu Marszałkowskiego Woj. Mazowieckiego, na podstawie której odwołano dotychczasowego dyrektora. Wynikało z niej, że w ciągu czterech lat Jerzy Lach doprowadził do naruszenia podstawowych zasad dysponowania środkami publicznymi.
By spełnić główny cel obecnego kierownictwa instytucji - rozwijać jej barokowo-klasyczny wizerunek - nowa dyrekcja pozostawiła orkiestrę Musicae Antiquae Collegium Varsoviense z jej zespołem instrumentów dawnych.
Chcemy z tym zespołem realizować szeroko pojętą muzykę barokową, jak również opery Mozarta, Haydna, Rossiniego, Donizettiego, Belliniego na tego typu instrumentach. Nie ma drugiego teatru operowego na świecie, który dysponuje tego typu zespołem orkiestrowym
— podkreślił we wtorek doradca ds. artystycznych WOK Jacek Laszczkowski.
W planach jest również kontynuowanie cyklicznego Festiwalu Mozartowskiego, a także inauguracja cyklicznego festiwalu barokowego na jesieni.
W trosce o rozwój młodzieży inaugurujemy Międzynarodowy Konkurs Wokalny o profilu barokowo-klasycznym, chcemy także utworzyć studium operowe o tym samym profilu
— zapowiedział Laszczkowski. Festiwal Mozartowski ma otworzyć „Don Giovanni” z udziałem Artura Rucińskiego, mają pojawić się tacy artyści, jak Olga Pasiecznik, Iwona Sobotka, Michał Partyka, Stanisław Kufyuk, Ingrida Gapova.
Warszawska Opera Kameralna to placówka z ponad 50-letnią historią, powołana w 1961 r. przez Stefana Sutkowskiego, późniejszego wieloletniego dyrektora naczelnego i artystycznego WOK, Joannę i Jana Kulmów, Zofię Wierchowicz i Andrzeja Sadowskiego. Repertuar WOK cechuje różnorodność muzycznych stylów i form - od średniowiecznych misteriów, opery wczesnego i późnego baroku, opery klasyczne, XVIII-wieczne pantomimy, opery Rossiniego, Donizettiego, po sceniczne dzieła współczesne. Artyści WOK wykonują również muzykę kameralną, rozrywkową i symfoniczną różnych epok.
wkt/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Argumentowała również, że zły stan finansów placówki jest wynikiem niegospodarności poprzedniego dyrektora Jerzego Lacha. Węgorzewska-Whiskerd objęła stanowisko w październiku 2016 r. zastępując Lacha, szefa instytucji w latach 2012-2016. W II półroczu 2016 r. odbyła się kontrola Urzędu Marszałkowskiego Woj. Mazowieckiego, na podstawie której odwołano dotychczasowego dyrektora. Wynikało z niej, że w ciągu czterech lat Jerzy Lach doprowadził do naruszenia podstawowych zasad dysponowania środkami publicznymi.
By spełnić główny cel obecnego kierownictwa instytucji - rozwijać jej barokowo-klasyczny wizerunek - nowa dyrekcja pozostawiła orkiestrę Musicae Antiquae Collegium Varsoviense z jej zespołem instrumentów dawnych.
Chcemy z tym zespołem realizować szeroko pojętą muzykę barokową, jak również opery Mozarta, Haydna, Rossiniego, Donizettiego, Belliniego na tego typu instrumentach. Nie ma drugiego teatru operowego na świecie, który dysponuje tego typu zespołem orkiestrowym
— podkreślił we wtorek doradca ds. artystycznych WOK Jacek Laszczkowski.
W planach jest również kontynuowanie cyklicznego Festiwalu Mozartowskiego, a także inauguracja cyklicznego festiwalu barokowego na jesieni.
W trosce o rozwój młodzieży inaugurujemy Międzynarodowy Konkurs Wokalny o profilu barokowo-klasycznym, chcemy także utworzyć studium operowe o tym samym profilu
— zapowiedział Laszczkowski. Festiwal Mozartowski ma otworzyć „Don Giovanni” z udziałem Artura Rucińskiego, mają pojawić się tacy artyści, jak Olga Pasiecznik, Iwona Sobotka, Michał Partyka, Stanisław Kufyuk, Ingrida Gapova.
Warszawska Opera Kameralna to placówka z ponad 50-letnią historią, powołana w 1961 r. przez Stefana Sutkowskiego, późniejszego wieloletniego dyrektora naczelnego i artystycznego WOK, Joannę i Jana Kulmów, Zofię Wierchowicz i Andrzeja Sadowskiego. Repertuar WOK cechuje różnorodność muzycznych stylów i form - od średniowiecznych misteriów, opery wczesnego i późnego baroku, opery klasyczne, XVIII-wieczne pantomimy, opery Rossiniego, Donizettiego, po sceniczne dzieła współczesne. Artyści WOK wykonują również muzykę kameralną, rozrywkową i symfoniczną różnych epok.
wkt/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/332391-trudna-sytuacja-w-warszawskiej-operze-kameralnej-wegorzewska-niezbedna-jest-restrukturyzacja?strona=2