Długie nogi, długie blond włosy, wąska talia, wielkie oczy i różowe sukienki. To już nie zachwyca kilkuletnich dziewczynek. Lalki Barbie powoli odchodzą w zapomnienie.
Wydawało się, że mimo swoich 55-lat, lalka Barbie jest nieśmiertelna. Firma Mattel przyznaje jednak, że jej najlepszy produkt przynosi coraz mniej dochodów.
Barbie ginie w tłumie zabawek-potworów, takich jak Monster High, które są największym konkurentem dla blondwłosych piękności.
Choć firma Mattel zanotowała w trzecim kwartale wzrost sprzedaży o 3 procent, to w przypadku Monster High wynosił on aż 28 procent. W drugim kwartale było już tylko gorzej. Sprzedaż Barbie spadła o 12 procent, podczas gdy konkurencja cieszyła się ze swojego 23 procentowego sukcesu.
Warto też zaznaczyć, że firma Monster High debiutuje na rynku dopiero od 2010 roku. W trzy lata lalki-potwory stały się absolutnym przebojem, a wszystkie nastolatki marzą, aby mieć dziewczęcą wersję Frankensteina czy Draculi u siebie w domu.
Niegdyś lalkom Barbie zarzucano, że kreują pokolenie próżnych "księżniczek". Dziś w świecie zabawek-upiorów wydaje się, że możemy tylko pomarzyć o powrocie różowych piękności...
AC/thestreet.com
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gwiazdy/84445-wola-upiory-niz-barbie