Czy unijne władze w końcu zareagują na apele branży motoryzacyjnej i wycofają zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych w 2035 roku?
Wydłuża się lista krytyków przepisów, które w ramach walki z globalnym ociepleniem i polityką klimatyczną mają wyciąć z rynku nowe samochody benzynowe i z silnikiem diesla już w połowie przyszłej dekady. W gronie kontestujących znalazł się także dyrektor generalny BMW Oliver Zipse, który zakaz unijny nazwał nierealistycznym i dodał, że w związku z tym wymaga korekty.
Cytowany przez media szef niemieckiego koncernu mówił o problemach branży przy okazji paryskich targów samochodowych, wskazując, że przepisy doprowadzą do „znacznego skurczenia się” europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Dodał również, że korekta celu na 2035 rok „pozwoliłaby europejskim producentom na zmniejszenie zależności od chińskiego rynku akumulatorów”.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/710108-krytyka-wycofania-aut-spalinowych-nabiera-na-sile