Gdy w Brukseli trwała akcja protestacyjna przeciwko zamknięciu fabryki Audi, a media informowały o planie zwolnień nawet 15 tysięcy ludzi z zakładów koncernu Volkswagen, Stowarzyszenie ACEA reprezentujące branżę zaapelowało o 2-letnie opóźnienie we wprowadzeniu unijnych celów emisji na rok 2025.
Mogłyby one wejść w życie dopiero w 2027 roku zamiast w przyszłym. Jeśli do tego nie dojdzie, to - według organizacji - koncerny będą musiały wstrzymać produkcję około 2 milionów samochodów. W przeciwnym razie – jak informowała agencja Bloomberg powołując się na ACEA - producenci zapłacą grzywny. Limit emisji CO2, jaki obowiązywać ma na przyszły rok, wynosi 95 gramów na kilometr.
Opinię Stowarzyszenia popiera szef koncernu Volkswagen Hans Dieter Pötsch, który uważa, że cele unijne powinny być…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/706608-czy-ue-ulzy-koncernom-samochodowym-i-zlagodzi-normy-emisji