Sprawa unieważnienia przetargu na audyt dla części lotniskowej oraz kolejowej CPK, bo ujawnieniu szokujących informacji, nie ucichnie tak szybko. Jak podaje Wirtualna Polska, decyzja w tej sprawie przyszła „z góry”. „Jeszcze ok. godz. 16:00 spółka zarzekała się, że z przetargiem jest wszystko w porządku, a o 18:18 był już komunikat o unieważnieniu postępowania. To oczywiste, że decyzja przyszła z góry. Pytanie tylko z jak wysoka” - komentuje Maciej Wilk, który wcześniej ujawnił kontrowersyjne szczegóły ws. firm, które miały zająć się audytem.
Unieważniony przetarg na audyt w CPK
Przypomnijmy, jak poinformował przed dwoma dniami Centralny Port Komunikacyjny, „w trosce o zapewnienie najwyższej jakości audytu” obejmującego weryfikację i ocenę harmonogramów spółki Centralny Port Komunikacyjny dla części lotniskowej oraz kolejowej w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”, podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie audytu bez podania przyczyny.
Proszę Państwa PRESJA MA SENS
— tak skomentował tę decyzję prezes Stowarzyszenia TAKdlaCPK, ekspert rynku lotniczego Maciej Wilk.
Z kolei Marcin Horała, były pełnomocnik ds. CPK w rządzie Mateusza Morawieckiego, w w swoim komentarzu do tej sprawy opublikował ironiczny, choć bardzo wymowny mem.
Tego się nie da inaczej skomentować. Poniżej unikalne zdjęcie procesu decyzyjnego ekipy obecnie zarządzającej CPK.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Unieważniono przetarg na audyt dot. Centralnego Portu Komunikacyjnego! Wilk: „Presja ma sens”. Zdecydowana reakcja posłów
„Decyzja przyszła z góry”
Wirtualna Polska przekazuje, że minister Maciej Lasek (obecny pełnomocnik ds. CPK), ani szef KPRM, a także rzecznik spółki CPK oraz przedstawiciele resortu, nie odpowiadają na pytania o to, kto i dlaczego podjął decyzję o unieważnieniu postępowania dotyczącego audytu dla części kolejowej i lotniskowej CPK.
Z informacji WP wynika jednak, że „decyzja przyszła z góry” - czyli z rządu właśnie. Czy działał w tej sprawie premier? Czy osobiście interweniował pełnomocnik ds. CPK, minister Maciej Lasek? Oficjalnie nie wiemy
— czytamy.
Wilk komentuje: „Pytanie tylko z jak wysoka”
Do sprawy również odnosi się wspomniany już Maciej Wilk.
Jeszcze ok. godz. 16:00 spółka zarzekała się, że z przetargiem jest wszystko w porządku, a o 18:18 był już komunikat o unieważnieniu postępowania
— zwrócił uwagę ekspert na platformie X.
To oczywiste, że decyzja przyszła z góry. Pytanie tylko z jak wysoka🤔
— dodał, komentując najnowsze doniesienia medialne.
Równoległe anulowano już drugi przetarg na audyt - chodzi o badanie działalności CSR. Tym razem zlecenie miało szanse być zrealizowane profesjonalnie, z tym że jedyna oferta od Deloitte była 3-krotnie wyższa od założonego budżetu 🙃 Niestety, za POWAŻNE analizy POWAŻNYCH firm trzeba zapłacić POWAŻNE pieniądze
— zauważył Wilk.
SZYBKO - TANIO - DOBRZE Można wybrać tylko 2 z 3 opcji😉
— spuentował w swoim wpisie.
Informacje o firmach. Wybuchła burza
To właśnie Maciej Wilk ujawnił, że do audytu wybrano firmy, które nie posiadają odpowiednich kompetencji ani doświadczenia. Prezes Stowarzyszenia TAKdlaCPK napisał wprost o „państwie z dykty”. Po tych informacjach w sieci rozpętała się burza.
Wygrało konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł - najniższą z 3 złożonych ofert, pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów
— informował wcześniej.
Jest rzeczą absolutnie zatrważającą, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. - lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom, które w 2022 miały w sumie: 4,78 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,19 mln zł kapitału własnego, 229 tys. zł zysku netto i ok. 20 pracowników
— wymieniał.
SPRAWDŹ SZCZEGOŁY: Wybrano pierwsze firmy do przeprowadzenia audytu dot. CPK. „Nie posiadają kompetencji ani doświadczenia”. Burza w sieci!
Nic więc dziwnego, że nawet poseł Lewicy (Razem) Paulina Matysiak stwierdziła wprost, że Maciej Lasek „musi odejść”.
CZYTAJ WIĘCEJ: Matysiak wprost: Myślę, że minister Lasek musi odejść i koniec końców odejdzie. „On nie chce wybudować tego lotniska”. WIDEO
olnk/X/WP/wPolityce.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/683613-kompromitacja-z-audytem-w-cpk-decyzja-przyszla-z-gory