Na wojnie zarabiają najlepiej koncerny zbrojeniowe, ale nie tylko. Najnowsza historia pokazała, że wiele globalnych dziś firm, produkujących dobra konsumenckie, dorobiło się na produkcji dla wojska.
Podczas II wojny światowej dzisiejsze supermarki, tzw. love brands, garściami czerpały z możliwości, jakie dawała współpraca z Hitlerem – od wywłaszczania i przejmowania majątków innych firm, które „aryjskie” nie były, po niewolnictwo – pozyskiwanie pracowników przymusowych z obozów koncentracyjnych.
Bieg z bazooką w adidasach
W marcu tego roku mniej znaną kartę z historii powstania globalnej legendy, jednej z dwóch największych marek, synonimu sportu obecnie, firmy Adidas, opisał tygodnik „Spiegel”. Założyciele firm Adidas i Puma, bracia Adi i Rudolf Dasslerowie, stworzyli…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/650046-maksymilian-wysocki-fortuna-jak-pocisk