Popularność aut elektrycznych rośnie, także w Polsce. Jednocześnie coraz częściej podnoszony jest istotny problem – pożary tych pojazdów. Ryzyko takiego zdarzenia pozostaje na razie niskie, ale gdy pożar już wybuchnie w e-samochodzie, jego ugaszenie i zażegnanie skutków wywołuje lawinę kłopotów.
Norweska linia promowa Havila Kystruten na początku 2023 r. oznajmiła, że nie będzie wpuszczać na pokład aut z napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Zakaz ten wprowadzono po analizie ryzyka przeprowadzonej przez firmę zewnętrzną. Ta precedensowa decyzja, jedno z pierwszych tego typu zaleceń w Europie, jest efektem zeszłorocznych wydarzeń. Niemal rok temu na pokładzie transportowca płynącego z niemieckiego portu Emden do Davisville w Kanadzie spłonęły niemal cztery tysiące aut. Na promie znajdowały się m.in. właśnie samochody elektryczne, których pożar uniemożliwił podjęcie skutecznej akcji ratowniczej.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/644141-kamil-gieroba-palacy-problem