Nie jest jeszcze za późno, by zrezygnować z budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - przekonuje w rozmowie z portalem money.pl Michael O’Leary, szef tanich linii lotniczych Ryanair. Jego zdaniem to „strata pieniędzy”.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią. W ramach tego projektu na ok. 3000 ha zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie. CPK ma być wybudowany do 2027 r. wraz z realizacją niezbędnych połączeń z komponentami sieci kolejowej i drogowej.
CZYTAJ TAKŻE:
O’Leary znów krytykuje budowę CPK
Jak podkreśla portal, to nie pierwszy raz, gdy O’Leary krytykuje budowę Centralnego Punktu Komunikacyjnego. Już wcześniej porównał go do spekulacyjnej inwestycji w Bitcoina, czy stawiania zamków na piasku. Portal money.pl zapytał prezesa irlandzkich linii lotniczych, czy „realne jest jeszcze wycofanie się tej lub innej władzy z pomysłu budowy megalotniska”.
Nie jest jeszcze za późno, by zrezygnować z budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Co więcej, ta inwestycja powinna zostać zatrzymana. To projekt w złym miejscu, w złym czasie, jest kompletną stratą pieniędzy. Tylko politycy-idioci mogli wpaść na taki pomysł
— przekonuje Michael O’Leary, dodając, że Warszawa ma już dwa porty lotnicze, czyli stołeczne Lotnisko Chopina i podwarszawski Modlin.
Politycy mówią o wielkim projekcie infrastrukturalnym, nowych liniach kolejowych i pociągach, które będą dowozić pasażerów do centralnego lotniska, by z niego polecieli dalej. Ale ludzie nie chcą już tak latać. Model systemu transportowego się zmienia. Jeśli ktoś chce polecieć do Gdańska, szuka bezpośredniego połączenia do Gdańska. Do Warszawy? Na Lotnisko Chopina lub do Modlina, które są blisko. Nie będą chcieli latać do Warszawy ani przez CPK, ani przez Radom
— wyjaśnia.
Zupełnie inną opinię niż szef Ryanair’a ma amerykański gen. Ben Hodges, który przed kilkoma miesiącami podkreślał, że CPK poprawi wojskową logistykę w Europie Środkowej w sytuacji, kiedy „brakuje zdolności transportowej i infrastruktury, która umożliwiałaby szybkie przemieszczanie się sił NATO po Europie”. Tu warto podkreślić, że to nie była pierwsza taka opinia amerykańskiego wojskowego.
CZYTAJ WIĘCEJ:
kk/Money.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/633562-szef-ryanaira-znow-krytykuje-budowe-cpk